omega 3

Omega 3 voor een betere weerstand

In een tijd waarin je weerstand lager is dan normaal is het gebruikelijk om te gaan zoeken naar manieren om je weerstand te verbeteren. Maar waarom pas achteraf? Waarom zou je niet altijd je weerstand op pijl houden met supplementen die er te doen? Bij Care by Nature is het zo dat er aandacht is voor de stof Omega3. Wat is Omega 3 eigenlijk en waar is het allemaal goed voor. Alles wat je moet weten over Omega3 lees je in deze blog.

Wat is Omega3 eigenlijk?

Wat je onder Omega 3 kan verstaan zijn onverzadigde vetzuren. Drie van de meest bekende Omega 3 vetzuren zijn:

·        ALA 9 (alfa-linoleenzuur)

·        EPA (eicosapentaeenzuur visvetzuren)

·        DHA (decosahexaeenzuur)

Omega vetzuren helpen ons lichaam het te beschermen tegen hart- en vaatziekten. Deze vind je dan ook het meest terug in gezonde voeding.

ALA

Deze omega 3 vetzuren kan je halen uit plantaardige oliën. Met name lijnzaadolie bevalt veel van deze vetzuren. Verder vind je het minimaal terug in vlees en groene bladgroenten.

EPA en DHA

Deze beide Omega 3 vetzuren kan je vooral halen uit vis. Ook schaal- en schelpdieren bevatten veel van deze Omega 3 vetzuren.

Gezondheidseffecten bij het gebruik van Omega 3 vetzuren

Omega 3 vetzuren hebben heel veel effecten als het gaat over onze gezondheid. Een aantal van deze effecten lichten wij er uit voor je:

·        Hart- en vaatziekten, uit onderzoek is gebleken dat wanneer je iedere week een portie vis eet, dat de kans om te sterven aan hart- en vaatziekten kleiner wordt. Mocht je niet van vis houden is het ook mogelijk supplementen te slikken waar deze Omega 3 vetzuren in zitten.

·        Bloeddruk, hierbij is uit onderzoeken gebleken dat de bovendruk verlaagd kan worden door de inname van Omega 3 vetzuren. Dit heeft een effect op de lange termijn voor je gezondheid.

·        Zwangerschap en borstvoeding, wanneer je tijdens de zwangerschap voldoende Omega 3 vetzuren binnen krijgt heeft dat een hele belangrijke en zeer positieve bijdrage aan de ontwikkeling van de hersenen van je ongeboren kindje.

·        Depressie, dementie en gedragsstoornissen, Bij leergedrag en depressiviteit is aangetoond dat de Omega 3 vetzuren een positieve bijdrage kunnen leveren. Bij gedragsstoornissen is niet bewezen dat de Omega 3 vetzuren daar een positieve bijdrage aan zouden leveren.

Zo zie je maar dat Omega 3 vetzuren voor verschillende dingen erg nuttig kunnen zijn. Het is dan ook belangrijk dat je de juiste hoeveelheid er van binnen krijgt.

Supplementen met Omega 3 vetzuren

Als je er van overtuigd bent dat Omega 3 vetzuren van essentieel belang zijn voor je gezondheid kan je er voor kiezen om supplementen te gaan slikken waarin de dagelijks aanbevolen hoeveelheid Omega 3 vetzuren verwerkt zitten. Voor deze supplementen met de hoogste concentratie Omega 3 vetzuren kan je terecht bij Care By Nature. Voor iedereen is een passen supplement te vinden met de juiste aan bevolen dagelijkse hoeveelheid. Wil je meer weten dan vind je meer informatie op hun website. Zij kunnen je alles vertellen over deze Omega 3 vetzuren en welk supplement het meest geschikt is voor jou.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.